it's pso so why not a trade?

first.. let me express my dissatisfaction at how long we here in NA had a playable pso2, the way it was so rushed that the necessary handouts ruined what pso is at it's core, and how after a horrid launch we are ending with a "welp can't do that any more/ that was taken from us" bang..

seems to me that in exchange for our money, you are throwing a pretty crap trade on the table right now, all things considered..

allow me to counter your offer of "pay money, get less stuff" with a "pay money, get different stuff".. i propose that since we are losing content while we are also being asked to continue the support and fund a franchise we love and the launch of the next installment (and your pockets, lezbehonest) in return you let us have a last hoorah celebration with unlocked player shop/player trading/ personal quarters/ premium bonuses/ drinks as well as higher drop rates for those items that very few were able to get to drop.. there are many..

this would make for fine farewell as well as go a good ways towards earning goodwill..

a bit of a thank you for playing and paying and a bit of an apology with an appreciation for our patience and monetary support while playing a game that you guys botched (is there really another word for how it has been handled from beginning to end.. botched launch, constant inability to use shops, constant real money spam, and now the removal of content in order to force us into an upcoming game makes for a botched ending.. just sayin.. and there's more.. that's an awful lot of botch...)

would be nice.. not expecting it.. which is what would make it extra nice..

anyways.. that's my proposal.. do as you will.. me? if no gift of good will then i'm not buying anything till ngs and may wait till it's out for a while just to ensure it's not another botch..

but with a gift of good will i could see giving more in support..

🤭NGS has 3 scratches and one pack ready to drop next month alone. Your little bit of money isn't going to hurt them over an outdated game.

didn't say it would.. but that's not my point.. if the idea is that this is how pso is going to go once ngs drops.. and if this is the last little bit that is left that it's gonna get played in this way..

can we uhh.. :scratches neck like a crack head having to have a last hoorah long before he's ready to quit: what i'm say is.. . since there aint' gonna be no more of this particular brand of this right here around any more here in a bit.. how bout them shinies be you holdin.. i know you got a stach of them red diamonds.. lemme uh.,. lemme hold some of them colored crystally things for ya for a bit..
koi koi them drops in all flavors so that we can savor the deeper flavors we didn't really have the time to sink our teeth in to.. .. soo how about hookin it up with maybe drops frequent enough for quick farm and ease in making what we want.. so we can play around for a bit how we want.. shoot, give us hella augment boosts too.. we only had 1 year.. did any one really get to play around? nope... a lil but really.. nope.. steady oh that rush but not really having the materials to indulge much at all.. cuz we only really had time to pick a cpl things so i say let us play with the other weapons and augments freely for this last bit.. let us play the maps.. do all the uqs in a rotation.. we only had 1 year.. i didn't get to experience it as much as woulda liked that i could.. (there's uq's that haven't came in a while put some cool drops on it. call it a uq day.

besides who says the reason why we shouldn't.. and who decides it.. cuz they need to know it's been discussed and decided so do the boop boops that you need to and have a bit of a bye bye party.. oh!! if you didn't know you wanted a going away party.. well.. k.. now you do.. and you're invited if you wanna party with us, i hope your wanna cuz i'd like to party with you. cool? cool! so we're decided then! let's celebrate the end of game at the end of days party and have a hiya nice to know ya hope i see ya when we gather over there kinda blow out and do it going out with a bang.. cuz we can do it how we want it's our party together the dev team and player together make up the us..

and like.. i ain't gonna lie they had us in them first 8 years.. but like.. we came in on that 8 th quarter.. we did that shit.. we paid for our shit.. and that's why we getting that shit.. shooot gonna give us that new genesis stuff and don't disrespect the na pso community like that again! type ish lol.. i kid but i'm kinda serious tho..

how cool would it be of them.. and how much fun would it be..

but if they ain't bring NOTHING to the big party but some scab scrappins while content they nab grabbin but can't consider to let us just party in the game we love and have an opportunity to play with all of the things.. after how many party fouls.. while we done been payin for all the damn party..

and i get it. couldn't break the game.. had to keep it kinda the same run and such.. i get game design.. it was fun.. but, instead of letting us finally play the game you offer some outfits.. why?

yeah, roger that, same yo, tight pockets? me too and i think just save the money and the meseta for a bit after ngs drops so i get the boost and spend on what i know i want to spend on....

plus.. besides. why not.. what's the worst that could happen?

the community gets a small chance to experience the depth of the game that we love before we can't and have fun doing it..
and while we walk out of pso and into ngs we go talking about how that's the way that you do it!! THIS... this is why i'm pso pham and proud to be a part of the community to do it..

or.. ya know.. do it how ya want.. just.. sayin.. kinda of a pewp trade is all..

when.. i see that pocket of shinies a shinin

yeah.. motivational speech of persuasion and party invitation!!

ps.. you can deeww eeet

@xAGNEx said in it's pso so why not a trade?:

didn't say it would.. but that's not my point.. if the idea is that this is how pso is going to go once ngs drops.. and if this is the last little bit that is left that it's gonna get played in this way..

can we uhh.. :scratches neck like a crack head having to have a last hoorah long before he's ready to quit: what i'm say is.. . since there aint' gonna be no more of this particular brand of this right here around any more here in a bit.. how bout them shinies be you holdin.. i know you got a stach of them red diamonds.. lemme uh.,. lemme hold some of them colored crystally things for ya for a bit..
koi koi them drops in all flavors so that we can savor the deeper flavors we didn't really have the time to sink our teeth in to.. .. soo how about hookin it up with maybe drops frequent enough for quick farm and ease in making what we want.. so we can play around for a bit how we want.. shoot, give us hella augment boosts too.. we only had 1 year.. did any one really get to play around? nope... a lil but really.. nope.. steady oh that rush but not really having the materials to indulge much at all.. cuz we only really had time to pick a cpl things so i say let us play with the other weapons and augments freely for this last bit.. let us play the maps.. do all the uqs in a rotation.. we only had 1 year.. i didn't get to experience it as much as woulda liked that i could.. (there's uq's that haven't came in a while put some cool drops on it. call it a uq day.

besides who says the reason why we shouldn't.. and who decides it.. cuz they need to know it's been discussed and decided so do the boop boops that you need to and have a bit of a bye bye party.. oh!! if you didn't know you wanted a going away party.. well.. k.. now you do.. and you're invited if you wanna party with us, i hope your wanna cuz i'd like to party with you. cool? cool! so we're decided then! let's celebrate the end of game at the end of days party and have a hiya nice to know ya hope i see ya when we gather over there kinda blow out and do it going out with a bang.. cuz we can do it how we want it's our party together the dev team and player together make up the us..

and like.. i ain't gonna lie they had us in them first 8 years.. but like.. we came in on that 8 th quarter.. we did that shit.. we paid for our shit.. and that's why we getting that shit.. shooot gonna give us that new genesis stuff and don't disrespect the na pso community like that again! type ish lol.. i kid but i'm kinda serious tho..

how cool would it be of them.. and how much fun would it be..

but if they ain't bring NOTHING to the big party but some scab scrappins while content they nab grabbin but can't consider to let us just party in the game we love and have an opportunity to play with all of the things.. after how many party fouls.. while we done been payin for all the damn party..

and i get it. couldn't break the game.. had to keep it kinda the same run and such.. i get game design.. it was fun.. but, instead of letting us finally play the game you offer some outfits.. why?

yeah, roger that, same yo, tight pockets? me too and i think just save the money and the meseta for a bit after ngs drops so i get the boost and spend on what i know i want to spend on....

plus.. besides. why not.. what's the worst that could happen?

the community gets a small chance to experience the depth of the game that we love before we can't and have fun doing it..
and while we walk out of pso and into ngs we go talking about how that's the way that you do it!! THIS... this is why i'm pso pham and proud to be a part of the community to do it..

or.. ya know.. do it how ya want.. just.. sayin.. kinda of a pewp trade is all..

when.. i see that pocket of shinies a shinin

yeah.. motivational speech of persuasion and party invitation!!

ps.. you can deeww eeet

We were given plenty of time and handouts to the point where if you didn't get everything you probably went on a massive hiatus for at least 6 months, this is not disrespecting the GL community in any way, the fact that they're doing a simultaneous release is a big indicator of this, PSO2 is an old game and it's age shows but you can always go back and take it slow if you haven't finished all of the content PSO2 has to offer. Unfortunately a lot if not most of the GL community has already finished all that there is to do with the exception of Eternal Loner.

@Zeara said in it's pso so why not a trade?:

🤭NGS has 3 scratches and one pack ready to drop next month alone. Your little bit of money isn't going to hurt them over an outdated game.

Comments like these are neither helpful or constructive and I am pretty sure they do not represent Sega's view on the matter.